Nu ai nici un produs in cos.

Incearca

De ce iti este greu sa slabesti cand urmezi o dieta? Top 5 cauze

Cunosti, probabil, si tu scenariul (cu accente horror): esti “la regim”, dar - desi ai ajuns sa-ti fie mai tot timpul foame - kilogramele “pleaca” intr-un ritm exasperant de lent sau, si mai rau, refuza sa mai capituleze. Ca sa le poti “pacali” sa “te mai lase” este necesar, mai intai, sa afli cauza/cauzele nedoritului fenomen.

Acestea pot fi:

1) Organismul s-a adaptat la aportul scazut de calorii, adica a trecut pe 'consum redus”. In acest caz, ajungi la un “prag” sub care iti este foarte greu, daca nu imposibil sa mai slabesti. Si, totusi, exista solutii eficiente exact pentru aceasta situatie:

- Consuma mai multe alimente care iti accelereaza metabolismul: limonada cu miere si lamaie, struguri, fructe de padure, usturoi, verdeturi, kiwi;

- Petrece-ti mai multe ore pe zi in aer liber (daca locuiesti la oras, de preferinta intr-un parc);

- Fa dimineata si dupa-amiaza exercitii de respiratie axate pe cresterea aportului de oxigen;

- Pune accentul pe exercitiile de aerobic, avand grija sa nu cresti aportul zilnic de calorii.

2) Nu iti respecti poftele. “Poftele” sunt, de fapt, semnale ale organismului cu privire la producerea unor mici dezechilibre. Corpul iti “spune” ca, pentru a reveni la echilibru, trebuie sa consumi alimentul X (deoarece acesta este bogat intr-o anumita substanta). Daca esti prea restrictiv(a) atunci cand urmezi o dieta, dezechilibrele se accentueaza iar organismul functioneaza mai prost. De aceea, “incapatanarea” prelungita de a te abtine de la anumite alimente poate conduce la aparitia unor boli sau/si este probabil sa incetineasca procesul pierderii in greutate. (De exemplu, “incerci” instinctiv sa compensezi lipsa din alimentatie a unui produs caloric, dar concentrat in vitamina A si in proteine, cu alte alimente “dietetice”, dar pe care le ingerezi in cantitati mult mai mari pentru a-ti asigura vitamina A si proteinele necesare; prin urmare, aportul de calorii creste in loc sa scada).

Solutia: respecta-ti poftele si mananca variat, cu 2 restrictii insa:

- Nu creste aportul de calorii (mananca din ce poftesti, dar cu moderatie);

- Elimina prajelile din alimentatie.

3) Iti propui prea mult. Neatingerea obiectivului conduce, de obicei, la scaderea motivatiei iar “lupta” este pe jumatate pierduta. O scadere lunara de 5% din masa corporala reprezinta, pentru o persoana care slabeste relativ greu si care nu are mai mult de 20% peste “greutatea normala”, “tinta maxima” pe care sa si-o propuna.

4) Te axezi prea mult pe dieta si prea putin pe ajustarea stilului de viata in ansamblu. Fara o activitate fizica zilnica si sustinuta, fara sa petreci macar 2 ore pe zi in aer curat si fara sa dormi suficient este practic imposibil sa slabesti daca bagajul tau genetic favorizeaza ingrasarea. In schimb, adoptand un stil de viata sanatos poti slabi si iti poti mentine pe termen lung o masa corporala normala indiferent de cat de predispus la ingrasare este corpul tau.

5) Nu mananci atunci cand ti se face foame. Viata “in goana” pe care o traim ne impiedica, deseori, sa dam ascultare la timp unor nevoi de baza ale organismului, cum sunt hrana si somnul. Ca sa mentii metabolismul pe “linia de plutire” pe tot parcursul zilei si ca sa poti limita aportul total de calorii, este foarte important sa nu amani masa, adica sa mananci chiar atunci cand senzatia de foame apare.

Liviu Deculescu