Nu ai nici un produs in cos.

Incearca

Cum sa mananci dulciuri Fara sa iti strici silueta: 5 Trucuri utile

Dulciurile sunt, in general, nocive organismului, dar ele nu ar trebui scoase complet din alimentatie. Eliminarea dulciurilor din dieta poate favoriza cresterea frecventei starilor de oboseala acuta si aparitia depresiei.

Ce ar trebui sa faci ca sa te bucuri de gustul si de beneficiile dulciurilor, fara insa a te ingrasa?

1) Obisnuieste-te sa nu mananci dulciuri seara. Momentul optim pentru servirea unei prajituri savuroase este inaintea sau la inceputul micului dejun.

2) Combina dulciurile cu surse bogate de fibre. Spre exemplu, masa la care servesti dulciuri (este preferabil sa incepi cu ele) ar trebui sa includa si legume, cereale integrale etc. Daca mananci dulciuri intre mese, limiteaza aportul caloric la maximum 300-500 de calorii (in functie de masa corporala ideala, de ecartul fata de masa corporala ideala si, mai ales, de activitatea pe care o vei desfasura in cele 2 ore care succed consumul produselor dulci).

3) Invata-te ca in zilele in care mananci dulciuri sa faci mai multa miscare.

4) Alege dulciurile mai bogate in cacao. Acestea au un efect energizant mai puternic la acelasi aport caloric (deoarece cacaoa actioneaza ca stimulator al sistemului nervos central si al metabolismului, accelerand arderile). Exceptia de la aceasta regula general valabila o reprezinta perioadele de canicula (cand este bine sa reduci aportul de cacao).

5) Pregateste-ti singura (acasa) preparatele dulci, astfel incat tu sa controlezi cantitatea de zahar folosita (si, in general, ingredientele care compun reteta) . Poti folosi ceva mai putin zahar si sa compensezi acest lucru printr-un plus de condimente aromate.

Liviu Deculescu