Nu ai nici un produs in cos.

Incearca

Alternativa sanatoasa: 6 Schimbari alimentare pe care merita sa le faci

Asta, bineinteles, daca nu folosesti deja variantele sanatoase. Haide sa vedem despre ce este vorba:

1) Lamaie in loc de sare. In acest caz, substitutia nu trebuie sa fie totala, dar semnificativa. Foloseste mai putina sare la retetele pe care le prepari si adauga, in schimb, zeama de lamaie. Inima si rinichii tai vor beneficia din plin de aceasta schimbare. Mai mult, daca pui lamaia la final ai parte si de avantajele oferite de surplusul de vitamina C (incetinirea procesului de imbatranire, cresterea imunitatii, reducerea riscului de cancer etc.)

2) Unt in loc de margarina. Daca “este musai” sa alegi unul din aceste 2 alimente, alege untul. Margarinele contin, in ansamblu, grasimi mai nocive decat grasimile saturate din unt (deoarece margarina include in general si grasimi trans). Eliminarea margarinei in favoarea untului se traduce prin alegerea “raului cel mai mic” pentru sistemul cardiovascular.

3) Leguminoase (fasole, linte etc.) in loc de cartofi. Au un indice glicemic cu mult mai redus (de aceea se spune ca leguminoasele contin “carbohidrati lenti”) si un raport proteine/calorii superior cartofilor. In plus, sunt bogate in fier si in vitamine din complexul B. Asadar, inlocuieste cu incredere si cat mai des garnitura de cartofi cu una de fasole, linte ori mazare.

4) Paste integrale in locul celor albe: sunt mai bogate in vitamine din complexul B si in fibre. Inlocuind pastele albe cu cele integrale iti va fi mai usor sa iti mentii greutatea in limite normale/sa slabesti. De asemenea, tonusul mental are si el de castigat (multumita vitaminelor B). La fel, painea integrala este, de fapt, superioara celei albe.

5) Banane semi-coapte in locul celor dulci, zaharisite. Din nou, prin aceasta alegere inlocuiesti carbohidratii rapizi cu unii mai “lenti”, mentinand secretia de insulina in limite normale si evitand “caderile de tonus”.

6) Ciocolata amara in locul celei obisnuite. Avantajele principale sunt: risc mai scazut de diabet, protejarea inimii si a vaselor de sange, efect antioxidant crescut. Atentie: consumul de ciocolata amara (produs cu efect vasodilatator) in cantitati ridicate poate sa dauneze in conditii de canicula.

Liviu Deculescu