Nu ai nici un produs in cos.

Incearca

7 Ingrediente care te incalzesc pe vreme friguroasa

Racirea accentuata a vremii solicita organismul, ingreunand functionarea sa la parametri optimi. Poti sa iti ajuti corpul sa faca mai bine fata frigului printr-o alimentatie adecvata si prin sport. Cat priveste componenta alimentara, de o importanta majora este sa cunosti produsele care te incalzesc si sa le incluzi in dieta. Acestea sunt:

Scortisoara - actioneaza ca hipertermiant (produs care creste temperatura corporala) eficient, stimuland metabolismul si circulatia sangelui. Scortisoara are si efect de tonic cardiac. Cand este frig, foloseste-o in ceaiuri sau chiar la cafea.

Mierea - datorita continutului complex de glucide, minerale si vitamine, este un excelent energizant, ideal pentru zilele si noptile friguroase. Consum-o ca atare, cu paine integrala sau in ceai.

Ardeiul iute: capsaicina (substanta care ii confera gustul picant) accelereaza puternic arderea grasimilor si transformarea lor in energie. Aceasta substanta are si efect de stimulare a circulatiei. Ardeii iuti contin si multa vitamina C, substanta ce are si rol energizant.

Ghimbirul - imbunatateste circulatia periferica si incalzeste corpul datorita uleiurilor eterice continute. Este, de asemenea, bogat in potasiu si zinc, minerale care regleaza tensiunea arteriala, respectiv stimuleaza imunitatea. Il poti consuma sub forma de ceai indulcit cu miere, sau adauga la supe.

Castanele (coapte sau sub forma de piure) -au efect energizant si stimuleaza circulatia sanguina.

Usturoiul: alicina continuta de acesta intensifica arderile. In plus, consumul de usturoi pare sa (nu este inca dovedit in mod incontestabil) favorizeze eliberarea de adrenalina.

Semintele crude (in special nucile, semintele de dovleac si migdalele): furnizeaza energie organismului prin grasimile continute. Acizii grasi sanatosi din compozitia lor faciliteaza buna circulatie a sangelui.

Liviu Deculescu