Nu ai nici un produs in cos.

Incearca

5 Sosuri dietetice care dau savoare oricarei salate

Alternativa dietetica, sanatoasa, dar si gustoasa este sa ne preparam in casa astfel de sosuri. “Secretul” pentru a reduce drastic numarul de calorii este simplu: schimbarea ingredientului de baza. Concret, inlocuim maioneza, uleiul sau smantana cu iaurt, sos de rosii sau chiar cu apa.

Iata, in continuare, 5 idei pentru sosuri dietetice “de casa”:

1) Sos de patrunjel: ai nevoie de putin usturoi, patrunjel proaspat din belsug si sos de rosii. Frunzele de patrunjel trebuie pisate foarte bine in mojar pentru ca sosul sa fie omogen si aromat.

2) Sos de ardei iute: iti trebuie ardei iute tocat cat mai fin, apa, otet de vin (orientativ 4 parti de otet la 10 de apa), putin usturoi si putin amidon de porumb, sare, miere.

3) Sos de iaurt cu usturoi. Ingredientele sunt: iaurt, usturoi, zeama de lamaie. Poti adauga si putin oregano (este bun si uscat) pentru o nota de aroma fina.

4) Sos de hrean: il obtii din suc de rosii, hrean ras fin, telina rasa fin (raportul dintre hrean si telina sa fie cam de 3 la 1), sare, putin patrunjel tocat marunt.

5) Sos de leustean. Acest sos este foarte potrivit in special pentru salatele care contin mai mult ardei si o branza uscata. Il prepari din chefir sau un lapte batut mai acru, leustean, piper alb macinat si sare.

Pofta Buna!

Liviu Deculescu