Nu ai nici un produs in cos.

Incearca

5 Solutii simple ca sa limitati impactul negativ al meselor de Sarbatori asupra siluetei si a starii voastre de sanatate

Pentru cei mai multi dintre noi, Sarbatorile nu pot fi complete fara bucatele (mai mult sau mai putin) traditionale de Craciun, preparate care de obicei sunt mai grase si mai calorice decat cele din restul anului. Celebrarea si voia buna alaturi de cei dragi implica si consumarea unor cantitati mai mari de mancare, deoarece aceasta reprezinta un element central al Sarbatorii si, in plus, atentia noastra este “furata” de atmosfera de petrecere (astfel incat atat mancatul in sine, cat si semnalele transmise de organism sunt mai putin percepute).

Consecintele nedorite ale meselor de Sarbatori sunt, in general, kilogramele in plus, cresterea colesterolului, a glicemiei si a tensiunii arteriale. Toate acestea contribuie la degradarea starii generale de sanatate si, in mod particular, maresc riscul unui accident vascular si riscul declansarii diabetului.

Pentru limitarea impactului nociv al acestor festinuri avem, din fericire, cateva solutii facile, eficiente si care nu ar trebui sa dilueze magia Sarbatorilor:

1) Faceti mai multa miscare “preventiv”, incepand sa cresteti durata activitatilor fizice cu cateva zile inainte de Sarbatori. 2) Consumati, dupa trezire (inaintea mesei), fructe. In aceasta perioada, cele mai indicate sunt merele, citricele si strugurii (merele si strugurii reduc nivelul colesterolului mai eficient decat alte fructe de sezon; citricele ajuta digestia, favorizeaza mentinerea glicemiei in limite normale si stimuleaza arderile). 3) Serviti felul 2 impreuna cu muraturi (daca acestea se potrivesc preparatului consumat). 4) Pregatiti-va din timp un ceai detoxifiant (foarte bune sunt urzica si papadia) din care sa beti putin dupa masa de pranz/in cursul dupa-amiezii. 5) Faceti - intre Craciun si Anul Nou - o “pauza” de cel putin o zi de la consumarea “preparatelor de Sarbatori”. Serviti, in acest interval, multe fructe si legume proaspete.

Desigur, toate aceste sfaturi ajuta in conditiile in care excesele culinare nu intrec anumite limite.

Liviu Deculescu